Waarom deze blog?

Ik ben al te vinden op allerlei social media, dus waarom ook nog een blog? Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig: op een blog kan ik veel uitgebreider op de dingen ingaan die mij bezig houden. Ik schrijf hier over de dingen die mij in mijn leven bezig houden. Het gaat dus niet om één thema of onderwerp. Recent zijn er een aantal dingen in mijn leven ingrijpend veranderd en schrijven is een van de manieren om zaken te verwerken en om gedachten te ordenen en opnieuw te focussen. Noem het maar een beschaafd exhibitionisme.

Maar los van de recente veranderingen, is een mensenleven pad dat vaak bol staat van veranderingen en overgangen naar andere levensfasen. Deze voltrekken zich bij jezelf, maar ook bij anderen in je omgeving. De dingen die mij op dit moment in mijn leven bezighouden zijn andere dingen dan 10 of 20 jaar geleden. En over even lange tijd zullen die weer anders zijn. Maar soms kom je ook op kortere tijd tot inzichten die je verdere levenspad vorm en richting geven, en die je er toe aan kunnen zetten om je leven op andere wijze voort te zetten. Huwelijken, scheidingen, geboortes, sterfgevallen, levensfasen, plotselinge en onverwachte bewustwordingen.

Maar toch zit er vaak een rode draad in dat kronkelende levenspad. En zowel het levenspad als die rode draad zijn het verkennen waard. En dan kom je op verhalen die dagelijkse dingen betreffen tot aan filosofische en metafysische beschouwingen over jezelf en de wereld. In mijn geval zal het vaak gaan over mijn eigen gang door het leven, over Noords Dynamisme, over dierbaren, over mijn dierbare Europa en het Europese volk, over ons duizenden jaren oude erfgoed en over hetgeen wij zelf aan onze Europese erfgenamen nalaten. En wie mij kent, weet dat het over een breed spectrum aan onderwerpen kan gaan. Maar kijk en oordeel vooral zelf.

Geef een reactie

